Embarbussaments

Un embarbussament és un joc de paraules que juga amb la dificultat de pronunciar determinats mots o frases basant-se en la similitud dels sons que contenen, que fa que el parlant els intercanviï creant un efecte còmic.

Anem a llegir alguns embarbussaments...

1- Duc pa sec al sac, m'assec on sóc, i el suco amb suc.

2- Vaig al bosc i busco vesc i visc del vesc que busco al bosc.

3- Un plat blanc pla ple de pebre negre està.

4- Cards verds taquen, cards secs piquen.

5- El cel esta enrajolat.
    qui el desenrajolarà
    El desenrajolador que el desenrajoli
    bon desenrajolador serà.

6-  Quan m'ajupia codonys collia
     Quan m'aixecava, codonys agafava     De genollons, collia, collia     De genollons, collia, codonys.


7- Una gallina tica-xica-mica, cama-curta i ballarica,
    va tenir tres pollets, tics-xics-mics, cama-curts i ballarics.
    Si la gallina no hagués estat tica-xica-mica, cama-curta i ballarica, 
    els tres pollets no serien tics-xics-mics, cama-curts i ballarics.



8- Tinc una son, una gana i una set,
    que ni dormo ni rnenjo ni bec.
    Si dormia. menjava i bevia.
    la son, la gana i la set em passarien;
    peró, com que no dormo, ni menjo ni bec,
    no em faig la son, la gana i la set.

9- M' han dit que tu has dit un dit que jo no he dit.
    El dit que tu has dit, jo no l' he dit
    perquè si jo hagués dit que tu l' has dit,
    fóra ben dit per haver-lo dit jo.

10- Qui un pam de capa parda compra,
      un pam de capa parda paga.
      Qui un pam de capa parda ha comprat
      un pam de capa parda ha pagat.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sabries dir on està....?

UNITATS DE MESURA

Los determinantes